Share:

The End of iPhoneNow.ca

Share:

Hands down, my post about buying an iPhone from the company iPhoneNow.ca is one of the more popular posts (over 200 comments). It started out with users venting their frustrations with not receiving an iPhone from the company, and then a representative actually commenting in the thread itself.

My follow up post was regarding the Vancouver Sun’s coverage of the company, about how there have been many cases where people have not received their iPhones. This woman is out $3000…it’s quite unfortunate. No charges have been laid in the case, but it’s good to know that the authorities are investigating this heavily.

Recently, iPhoneNow.ca’s website changed and only a message appears, stating that the “sales” have been suspended. Users who paid for an iPhone and did not receive it will receive a refund. Check out the following screenshot:

iphonenow_website.JPG

I know lots of people out there that paid for an iPhone and did not receive it are steaming mad–hey, I would be too! But instead of getting angry, I think we should take a step back and try to learn from our experience here. Be more wary of buying online, especially high-ticket items that are in high demand. If it sounds too good to be true, it probably is. It’s unfortunate these things happen in the world today, but when it comes to purchasing online it pays to be extra vigilant. I’ve been a victim of fraud online too so I know how you feel. Sorry if I sound like I’m preaching, just giving my 2 cents! πŸ˜‰

If you enjoyed this post, please subscribe to my RSS feed, so you won’t miss any updates!Β 

Share:

  • Dusty

    Interesting… Stupid iPhoneNow.ca! lol That sucks for all those ppl that spent there money and never received one, I know how it feels to be screwed over πŸ™

  • Dusty

    Interesting… Stupid iPhoneNow.ca! lol That sucks for all those ppl that spent there money and never received one, I know how it feels to be screwed over πŸ™

  • Dusty

    Interesting… Stupid iPhoneNow.ca! lol That sucks for all those ppl that spent there money and never received one, I know how it feels to be screwed over πŸ™

  • Tim

    I hope everyone is able to get a refund! A lot of times when something like this happens the person behind the scenes just takes the money and runs, so as I said, hopefully people can get their money back.

  • Tim

    I hope everyone is able to get a refund! A lot of times when something like this happens the person behind the scenes just takes the money and runs, so as I said, hopefully people can get their money back.

  • Tim

    I hope everyone is able to get a refund! A lot of times when something like this happens the person behind the scenes just takes the money and runs, so as I said, hopefully people can get their money back.

  • Tim

    I hope everyone is able to get a refund! A lot of times when something like this happens the person behind the scenes just takes the money and runs, so as I said, hopefully people can get their money back.

  • Tim Aucoin

    Interesting timing. I’ve been hearing rumors around Calgary that Rogers is set to announce iPhone in Canada effective tomorrow (February 15th). But, like any other rumor, seeing is believing. This one came from a business colleague who owns a Rogers store… hmmm….. πŸ™‚

  • Tim Aucoin

    Interesting timing. I’ve been hearing rumors around Calgary that Rogers is set to announce iPhone in Canada effective tomorrow (February 15th). But, like any other rumor, seeing is believing. This one came from a business colleague who owns a Rogers store… hmmm….. πŸ™‚

  • Tim Aucoin

    Interesting timing. I’ve been hearing rumors around Calgary that Rogers is set to announce iPhone in Canada effective tomorrow (February 15th). But, like any other rumor, seeing is believing. This one came from a business colleague who owns a Rogers store… hmmm….. πŸ™‚

  • Tim Aucoin

    Interesting timing. I’ve been hearing rumors around Calgary that Rogers is set to announce iPhone in Canada effective tomorrow (February 15th). But, like any other rumor, seeing is believing. This one came from a business colleague who owns a Rogers store… hmmm….. πŸ™‚

  • Tim Aucoin

    Interesting timing. I’ve been hearing rumors around Calgary that Rogers is set to announce iPhone in Canada effective tomorrow (February 15th). But, like any other rumor, seeing is believing. This one came from a business colleague who owns a Rogers store… hmmm….. πŸ™‚

  • Matt

    Yhea, sucks for everyone who bought an iPhone from them.

  • Matt

    Yhea, sucks for everyone who bought an iPhone from them.

  • Matt

    Yhea, sucks for everyone who bought an iPhone from them.

  • Matt

    Yhea, sucks for everyone who bought an iPhone from them.

  • Matt

    Yhea, sucks for everyone who bought an iPhone from them.

  • Dusty

    Hmmmm Well I dunno how true that is but cool rumor lol I havn’t heard any news around my area about it coming in Canada and a couple of my buddy’s work at the Rogers places…. I still think its 90% false lol I don’t expect iPhone to come to Canada for a long time, not until Apple moves away from AT&T or etc. If u hear anymore news or anyone else here anything about this, plz fill us in πŸ™‚

    Thanks

  • Dusty

    Hmmmm Well I dunno how true that is but cool rumor lol I havn’t heard any news around my area about it coming in Canada and a couple of my buddy’s work at the Rogers places…. I still think its 90% false lol I don’t expect iPhone to come to Canada for a long time, not until Apple moves away from AT&T or etc. If u hear anymore news or anyone else here anything about this, plz fill us in πŸ™‚

    Thanks

  • Dusty

    Hmmmm Well I dunno how true that is but cool rumor lol I havn’t heard any news around my area about it coming in Canada and a couple of my buddy’s work at the Rogers places…. I still think its 90% false lol I don’t expect iPhone to come to Canada for a long time, not until Apple moves away from AT&T or etc. If u hear anymore news or anyone else here anything about this, plz fill us in πŸ™‚

    Thanks

  • Dusty

    Hmmmm Well I dunno how true that is but cool rumor lol I havn’t heard any news around my area about it coming in Canada and a couple of my buddy’s work at the Rogers places…. I still think its 90% false lol I don’t expect iPhone to come to Canada for a long time, not until Apple moves away from AT&T or etc. If u hear anymore news or anyone else here anything about this, plz fill us in πŸ™‚

    Thanks

  • Dusty

    Hmmmm Well I dunno how true that is but cool rumor lol I havn’t heard any news around my area about it coming in Canada and a couple of my buddy’s work at the Rogers places…. I still think its 90% false lol I don’t expect iPhone to come to Canada for a long time, not until Apple moves away from AT&T or etc. If u hear anymore news or anyone else here anything about this, plz fill us in πŸ™‚

    Thanks

  • Colin

    Ya, I have been hearing rumors around Calgary too, but I am not putting much stock in them either. Would be nice though.

  • Colin

    Ya, I have been hearing rumors around Calgary too, but I am not putting much stock in them either. Would be nice though.

  • Colin

    Ya, I have been hearing rumors around Calgary too, but I am not putting much stock in them either. Would be nice though.

  • Colin

    Ya, I have been hearing rumors around Calgary too, but I am not putting much stock in them either. Would be nice though.

  • Colin

    Ya, I have been hearing rumors around Calgary too, but I am not putting much stock in them either. Would be nice though.

  • Until there is an official announcement, I ain’t gonna believe it! πŸ˜‰

  • Until there is an official announcement, I ain’t gonna believe it! πŸ˜‰

  • Until there is an official announcement, I ain’t gonna believe it! πŸ˜‰

  • Until there is an official announcement, I ain’t gonna believe it! πŸ˜‰

  • iPhone Fan

    Until there is an official announcement, I ain’t gonna believe it! πŸ˜‰

  • Canadian

    State of denial is temporary defense.

  • Canadian

    State of denial is temporary defense.

  • Canadian

    State of denial is temporary defense.

  • Canadian

    State of denial is temporary defense.

  • Canadian

    State of denial is temporary defense.

  • Sandra Schnitzler

    I’m one of the victims of iphonenow.ca, actually the $3000.00 woman. Happy to report we got our money back. The interac users were protected just like credit card users. Now the Banks can deal with this guy.

  • Sandra Schnitzler

    I’m one of the victims of iphonenow.ca, actually the $3000.00 woman. Happy to report we got our money back. The interac users were protected just like credit card users. Now the Banks can deal with this guy.

  • Sandra Schnitzler

    I’m one of the victims of iphonenow.ca, actually the $3000.00 woman. Happy to report we got our money back. The interac users were protected just like credit card users. Now the Banks can deal with this guy.

  • Sandra Schnitzler

    I’m one of the victims of iphonenow.ca, actually the $3000.00 woman. Happy to report we got our money back. The interac users were protected just like credit card users. Now the Banks can deal with this guy.

  • Dusty

    Well no news today… FAKE πŸ˜› (Unless I didn’t see it posted somewhere lol)

  • Dusty

    Well no news today… FAKE πŸ˜› (Unless I didn’t see it posted somewhere lol)

  • Dusty

    Well no news today… FAKE πŸ˜› (Unless I didn’t see it posted somewhere lol)

  • Dusty

    Well no news today… FAKE πŸ˜› (Unless I didn’t see it posted somewhere lol)

  • Tim Aucoin

    Surprise, surprise πŸ™‚ another end to yet another rumor!
    Went ahead and bought a second phone today from my “supplier” for my wife! Well worth the extra few $$$ over waiting for the official release (if it in fact ever happens!!).
    Cheers… have a great weekend everyone.

  • Tim Aucoin

    Surprise, surprise πŸ™‚ another end to yet another rumor!
    Went ahead and bought a second phone today from my “supplier” for my wife! Well worth the extra few $$$ over waiting for the official release (if it in fact ever happens!!).
    Cheers… have a great weekend everyone.

  • Tim Aucoin

    Surprise, surprise πŸ™‚ another end to yet another rumor!
    Went ahead and bought a second phone today from my “supplier” for my wife! Well worth the extra few $$$ over waiting for the official release (if it in fact ever happens!!).
    Cheers… have a great weekend everyone.

  • Tim Aucoin

    Surprise, surprise πŸ™‚ another end to yet another rumor!
    Went ahead and bought a second phone today from my “supplier” for my wife! Well worth the extra few $$$ over waiting for the official release (if it in fact ever happens!!).
    Cheers… have a great weekend everyone.

  • Tim Aucoin

    Surprise, surprise πŸ™‚ another end to yet another rumor!
    Went ahead and bought a second phone today from my “supplier” for my wife! Well worth the extra few $$$ over waiting for the official release (if it in fact ever happens!!).
    Cheers… have a great weekend everyone.

  • Tim Aucoin

    Congrats on getting your money back! That’s great news. I hope others are as fortunate as you. Just so you know, there are some very reputable people out there selling these phones at reasonable prices. I just bought my third phone today from the same guy here in Calgary and it is always a face-to-face transaction. Very reliable supplier and very happy customer here!

    Thanks for the update Sandra. Great news to start the long weekend.
    Tim

  • Tim Aucoin

    Congrats on getting your money back! That’s great news. I hope others are as fortunate as you. Just so you know, there are some very reputable people out there selling these phones at reasonable prices. I just bought my third phone today from the same guy here in Calgary and it is always a face-to-face transaction. Very reliable supplier and very happy customer here!

    Thanks for the update Sandra. Great news to start the long weekend.
    Tim

  • Tim Aucoin

    Congrats on getting your money back! That’s great news. I hope others are as fortunate as you. Just so you know, there are some very reputable people out there selling these phones at reasonable prices. I just bought my third phone today from the same guy here in Calgary and it is always a face-to-face transaction. Very reliable supplier and very happy customer here!

    Thanks for the update Sandra. Great news to start the long weekend.
    Tim

  • Tim Aucoin

    Congrats on getting your money back! That’s great news. I hope others are as fortunate as you. Just so you know, there are some very reputable people out there selling these phones at reasonable prices. I just bought my third phone today from the same guy here in Calgary and it is always a face-to-face transaction. Very reliable supplier and very happy customer here!

    Thanks for the update Sandra. Great news to start the long weekend.
    Tim

  • Dusty

    @Sandra Schnitzler
    Ur lucky to get ur money back, I hope others got theres back… πŸ™‚

  • Dusty

    @Sandra Schnitzler
    Ur lucky to get ur money back, I hope others got theres back… πŸ™‚

  • Dusty

    @Sandra Schnitzler
    Ur lucky to get ur money back, I hope others got theres back… πŸ™‚

  • Dusty

    @Sandra Schnitzler
    Ur lucky to get ur money back, I hope others got theres back… πŸ™‚

  • Dusty

    @Sandra Schnitzler
    Ur lucky to get ur money back, I hope others got theres back… πŸ™‚

  • Dusty

    @Sandra Schnitzler
    Ur lucky to get ur money back, I hope others got theres back… πŸ™‚

  • This is ridiculous.

  • Anonymous

    This was hilarious. people need to know what theyre doing online
    bunch of idiots online now days
    stick to you facebook

Deals